Ads Top

Klaverblad Verzekeringen: hogere winst, minder premie

Klaverblad Verzekeringen sluit 2012 af met een nettowinst van EUREuro57,9 miljoen. Dit resultaat is met name door beleggingsresultaten aanzienlijk hoger dan vorig jaar. Het eigen vermogen is nu Euro 376,5 miljoen, zes keer zo groot als wettelijk vereist is. Mede door de in 2012 gestarte reclamecampagne steeg het aantal nieuwe verzekeringen. Toch daalde het premie-inkomen met 1,5% tot Euro 209,1 miljoen. De verzekeraar uit Zoetermeer wijt dit aan een overvolle verzekeringsmarkt en wijzigingen in het verdienmodel van het intermediair.
"De meeste verzekeraars laten complexe producten achter zich en richten zich steeds meer op 'gewone verzekeringen'. Dit zorgt voor heftige prijsconcurrentie in de markt waar Klaverblad Verzekeringen zich al sinds 1850 op richt." aldus directeur Peter Paul Barth. "Verder zien we dat steeds meer adviseurs nauw verbonden zijn aan een bepaalde verzekeraar. Vaak hebben zij een volmacht of zijn zij eigendom van die verzekeraar. Het valt ons op dat deze adviseurs er op voorhand van uitgaan dat het belang van hun klanten het best gediend is met een verzekering van die ene verzekeraar. Voor ons in het zuur dat sommige van deze verzekeraars door de Nederlandse Staat op de been zijn gehouden. Gelukkig zijn de meeste onafhankelijk adviseurs nog echt onafhankelijk. Met deze adviseurs blijven wij graag nog lang samenwerken."
Voor 2013 verwacht Klaverblad Verzekeringen een beperkte groei en een behoorlijk lager resultaat.

Geen opmerkingen:

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.

Mogelijk gemaakt door Blogger.