Ads Top

Verzekeraars laten mobiele internetters massaal links liggen

Het aantal verzekeraars dat een mobiele website beschikbaar heeft voor op een smartphone of tablet valt behoorlijk tegen. Uit onderzoek van verzekeringvergelijk.nl blijkt dat nog geen kwart van de verzekeraars, aangesloten bij het Keurmerk Klantgericht Verzekeren, inspringt op de sterke groei van het gebruik van internet op mobiele apparaten.
Uit onderzoek van Google (The New Multiscreen World 2012) blijkt dat internetters de mobiele telefoon vooral gebruiken als oriëntatiekanaal. Uit een onderzoek van VODW en MarketResponse blijkt dat smarthonegebruikers tussen de 18 - 44 jaar hun smartphone gebruikt om informatie in te winnen. Dit bleek onder andere tijdens de afgelopen zorgcampagne, waarin 12 procent van consumenten zorgverzekeringen met elkaar vergeleken op hun smartphone. Bovendien gaf 40 procent aan de mobiele mogelijkheden zeer interessant te vinden.
Van de 50 onderzochte verzekeraars hebben slechts 12 verzekeraars (24 procent) een website geschikt voor mobiele apparaten. Voorbeelden hiervan zijn de website van ABN AMRO, Aegon en Agis. Daarnaast hebben Allianz en Arag hun zaken goed op orde, net als Conservatrix, InShared en Interpolis. De overige verzekeraars met een mobiele website zijn OHRA, Prolife, TakeCareNow en ZLM. Zilveren Kruis biedt een verwijzing naar hun 'Pasjes app' en bij FBTO hebben klanten alleen de mogelijkheid om een schade te melden.

Geen opmerkingen:

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.

Mogelijk gemaakt door Blogger.