Ads Top

ConsuWijzer start campagne over overstappen

Vandaag start de campagne ‘Niets doen kost je poen’ van ConsuWijzer, het consumentenloket van de Autoriteit Consument & Markt (ACM). De campagne moet consumenten prikkelen een vergelijkavond te plannen om hun contracten te checken en desgewenst over te stappen.
Ieder huishouden beschikt over een groot aantal contracten, zoals voor energie, verzekeringen, internet, tv en telefonie. Door niets te doen blijven consumenten vaak onnodig lang vast zitten aan een te duur contract of een contract dat niet meer aansluit bij hun behoefte. Daarmee verliezen consumenten honderden euro’s per jaar. Bij energiecontracten kan dit per huishouden oplopen tot 450 euro per jaar, bij financiële producten tot ruim 900 euro per jaar.
Uit onderzoek blijkt dat consumenten het bedrag dat ze kunnen besparen door over te stappen onderschatten en opzien tegen het gedoe. Om het vergelijken overzichtelijk en simpel te houden biedt ConsuWijzer handige hulpmiddelen. Het enige wat de consument nog moet doen is: in actie komen.
Consumenten die overstappen omdat ze bij een andere aanbieder goedkoper of beter uit zijn, prikkelen bedrijven om beter hun best te doen. Dit is weer in het voordeel van de consument. Daarom start ConsuWijzer deze campagne om consumenten in beweging te krijgen. Want niets doen kost poen. Consumenten die hun contracten vergelijken met andere aanbiedingen en overstappen als ze elders een beter aanbod kunnen krijgen, kunnen veel geld besparen.
De campagne wordt vooral gevoerd via (sociale) media. Daartoe heeft ConsuWijzer ook een online video gemaakt om consumenten te inspireren aan de slag te gaan met hun contracten. Ook krijgen consumenten praktische tips.

Geen opmerkingen:

Mogelijk gemaakt door Blogger.