Ads Top

Ditzo niet mee in mediastrijd om 'switchers' zorgverzekering

Ditzo gaat dit jaar een substantieel deel van het marketingbudget voor haar jaarlijkse zorgcampagne aan kankeronderzoek doneren. De verzekeraar stelt maximaal 1 miljoen euro beschikbaar aan het kankeronderzoek van Professor René Bernards, verbonden aan het Antoni van Leeuwenhoek. Dit geld wordt normaliter uitgegeven aan het uitzenden van tv-commercials in de 'overstapmaanden' november en december. Ditzo roept daarbij iedere Nederlander op 'kanker de wereld uit te kijken'. Voor elke kijker van de videoboodschap doneert de verzekeraar 1 euro tot aan maximaal 1 miljoen. Ditzo investeert liever in onderzoek om kanker te overwinnen, dan in de groep consumenten die jaarlijks overstapt.
Met deze overtuiging geeft Ditzo een duidelijk signaal af naar de markt. Afgelopen maand nog laaide de discussie over de exorbitante marketingkosten die (zorg)verzekeraars maken om de zogenaamde 'switchers' voor zich te winnen flink op. Zorgverzekeraars in Nederland investeren jaarlijks honderden miljoenen euro's in marketingcampagnes om nieuwe klanten aan te trekken, terwijl het percentage Nederlanders dat daadwerkelijk overstapt beperkt is.
Ditzo kijkt altijd of het niet slimmer kan en stelt daarbij dat wat onlogisch is binnen de gevestigde orde van de verzekeringssector ter discussie. Een uitzending van 'De Wereld Draait Door' inspireerde de organisatie om het dit jaar anders dan anders te doen. Hierin deed professor Bernards een oproep om er samen voor te zorgen om voor iedere patiënt met kanker een behandeling op maat mogelijk te maken. Op deze manier kan kanker zoveel mogelijk een chronische, en niet langer een dodelijke ziekte worden.
Bob Stehmann van Ditzo: "Een zorgverzekeraar moet hart voor de zorg hebben. Door een miljoen euro beschikbaar te stellen voor het kankeronderzoek en door te investeren in de droom van professor Bernards dragen wij bij aan de verbetering van de zorg in ons land. Dat effect bereiken we niet door net als andere verzekeraars geld te stoppen in televisiecampagnes. Nu brengen we echt iets teweeg in Nederland."
Om heel Nederland bewust te maken van het belang van onderzoek naar kanker, heeft Ditzo een video gemaakt over dit bijzondere initiatief. Via het platform www.kijkkankerdewerelduit.nl roept de verzekeraar heel Nederland op 'kanker de wereld uit te kijken'. En deze video vooral te delen met familie en vrienden. Voor elke bezoeker die de video op dit platform bekijkt, doneert Ditzo 1 euro aan het onderzoek van het Antoni van Leeuwenhoek. Voor iedere kijker die de video deelt doneert Ditzo 2 euro.

Geen opmerkingen:

Mogelijk gemaakt door Blogger.