Ads Top

ING introduceert stembediening ‘Inge’ in Mobiel Bankieren App

ING introduceert als eerste bank in Europa stembediening in de Mobiel Bankieren App onder de naam Inge. Met Inge is het mogelijk om 'handenvrij' te bankieren. Het is een alternatief voor het gebruik van een aanraakscherm.

De gebruiker kan door middel van zijn stem opdrachten geven aan Inge die vervolgens worden uitgevoerd. Met de toevoeging van stembediening in de Mobiel Bankieren App speelt ING in op de trend dat het bedienen van apparaten met de stem in de toekomst steeds gebruikelijker wordt. Stembediening in de ING Mobiel Bankieren App is vanaf half september beschikbaar.

De smartphone is voor veel Nederlanders het startpunt geworden voor het regelen van bankzaken. Sinds de introductie van mobiel bankieren, bijna drie jaar geleden, heeft het aantal gebruikers een vlucht genomen. Inmiddels maken 1,9 miljoen klanten gebruik van de ING Mobiel Bankieren App. Ook neemt de intensiteit van het gebruik toe. Gemiddeld loggen klanten zes keer per week in. ING vindt het belangrijk om klanten te helpen met inzicht en overzicht in hun financiën. Ruim 75% van de Nederlanders met een mobiel bankieren app geeft aan dat zij meer grip hebben op hun geldzaken. Daarom blijft ING de app verder ontwikkelen, waarbij innovatie een belangrijke rol speelt.

ING introduceert handenvrij bankieren in twee fases. In de eerste fase, vanaf half september, kunnen ING-klanten aan de slag met Inge. Door middel van hun stem kunnen klanten hun saldo opvragen of een betaalopdracht geven. Inloggen en autoriseren van betalingen gebeurt nog met de pincode. Autorisatie en inloggen middels stemherkenning, de tweede fase, zal naar verwachting later dit jaar geïntroduceerd worden. ING hecht veel waarde aan een zorgvuldige introductie van deze fase en wil leren van de ervaringen van klanten. Daarom nodigt ING een selecte groep klanten, in de vorm van een testgroep, uit om alvast aan de slag te gaan met stemherkenning. De feedback van deze klanten wordt gebruikt om het product verder te verbeteren voordat de introductie van stemherkenning voor alle klanten plaatsvindt.


Geen opmerkingen:

Mogelijk gemaakt door Blogger.