Ads Top

Gemeente Amsterdam over op één financieel systeem

Alle onderdelen van de gemeente Amsterdam maken sinds 1 juli gebruik van het Amsterdams Financieel Systeem (AFS). In totaal zijn 44 verschillende administraties overgegaan en nog niet eerder maakten alle gemeentelijke onderdelen gebruik van hetzelfde administratieve programma.

Verantwoordelijk wethouder Kock (D66, Financiën): “dit is een ontzettend belangrijke stap in het proces om de financiële administratie van Amsterdam moderner, transparanter en eigenlijk gewoon beter te maken. Al die 44 verschillende boekhoudingen overzetten naar één systeem, is een enorm complexe klus geweest, waar veel mensen hard aan hebben gewerkt.”

Het invoeren van AFS betekent niet het einde van de modernisering van de administratie. Het programma Doorontwikkeling Financiële Administratie (DFA) moet ervoor zorgen dat alle afdelingen op dezelfde manier gebruikmaken van AFS en er één uniforme financiële administratie komt voor de hele stad. Dat houdt bijvoorbeeld in dat een factuur voor uitzendkrachten in dezelfde administratie en op dezelfde manier wordt ingevoerd in stadsdeel Oost als bij de Belastingdienst. De verbetering van de financiële administratie is onderdeel van de professionalisering en modernisering van de gemeentelijke financiën.

Geen opmerkingen:

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.

Mogelijk gemaakt door Blogger.