Ads Top

Rabobank spitst betaalpakketten meer toe op klantbehoefte

Per 1 april 2016 wijzigt de Rabobank de tarieven van de particuliere betaalpakketten, de tarieven van sommige betaaldiensten en de extra opties bij de diverse pakketten. Door de wijzigingen komt er voor de klant een duidelijker onderscheid tussen de betaalpakketten zodat deze beter aansluiten bij zijn behoeftes. Circa twee derde van de klanten met een betaalpakket (67 procent) krijgt daarmee een goedkoper pakket. De Rabobank zal na 1 april klanten die, op basis van hun huidige betaalpakket en productafname, beter af zijn met een ander pakket, wijzen op een alternatief. Met een online keuzehulp kan de klant nu al zelf het voor hem best passende betaalpakket bepalen.

Elze Vonk bij de Rabobank verantwoordelijk voor Betalen, Financieren en Verzekeren voor particuliere klanten: “Veilig en soepel kunnen betalen is een van de belangrijkste behoeftes die onze klanten hebben en waar de Rabobank hen graag in ondersteunt. Klantonderzoek leerde ons dat het huidige assortiment betaalpakketten nog beter kon worden afgestemd op de behoefte van de klant. Met de wijzigingen die we per 1 april doorvoeren, denken we dit te bereiken. Het Rabo DirectPakket is een instappakket voor klanten die binnen Nederland online hun betaalzaken willen regelen. Het Rabo BasisPakket is geschikt voor klanten die een creditcard willen en incidenteel buiten de Eurozone reizen. Het is ook geschikt voor klanten die nog traditioneel willen bankieren met gebruik van papier. Het Rabo TotaalPakket is een all-in betaalpakket voor klanten die wereldwijd betaalgemak willen met een exclusieve creditcard en geen kosten voor geldopnames in vreemde valuta in het buitenland. Het RiantPakket blijft het pakket voor de vermogendenmarkt.” 

De Rabobank verlaagt de prijs voor het Rabo DirectPakket. Met dit pakket heeft de klant alle voorzieningen om in Nederland altijd en overal te kunnen betalen. Het is gericht op het online regelen van bankzaken en het geven van inzicht. Het pakket bevat de gratis mobiel bankieren app, de Rabo Wallet voor het doen van betalingen met de smartphone en ook kosteloze alerts ( Email- en SMS-alerts) zodat de klant zijn dagelijkse betalingsverkeer goed kan managen. Als de klant een creditcard wil (die zit niet standaard in het pakket) kost dat straks 0,60 cent per maand meer. Het opnemen van vreemde valuta in het buitenland wordt 1,50 euro duurder.

De vaste pakketprijzen van het Rabo BasisPakket en Rabo TotaalPakket worden verhoogd. Deze pakketten zijn uitgebreid met extra opties.  De klant met een BasisPakket kan bijvoorbeeld nu kosteloos een creditcard aanschaffen. Een tweede creditcard en extra betaalpas zijn ieder 0,90 cent per maand goedkoper. Maandelijkse papieren afschriften blijven kosteloos. Als de klant beschikt over internetbankieren kost een maandelijks papieren afschrift 0,50 cent. Bij het Totaalpakket is de aanschaf van een tweede creditcard 0,65 cent per maand goedkoper en zijn een extra betaalpas en SMS-alerts nu gratis. Het opnemen van vreemde valuta in het buitenland kost de klant, net als nu, niets. Klanten met een Rabo RiantPakket blijven dezelfde pakketprijs betalen. Een extra betaalpas in dit pakket is nu kosteloos en een extra creditcard is 1,95 euro per maand goedkoper.

De tarieven van de betaaldiensten wijzigen ook. Geld storten op eigen rekening kost vanaf 1 april 1,50 euro per storting. Stortingen op de Rabo RegenboogRekening, de Rabo TopkidRekening en Rabo JongerenRekening blijven kosteloos. Het bestellen van eurobiljetten gaat 2 euro per bestelling kosten. Spoedbetalingen via internetbankieren gaan 5 euro kosten (was 4,50 euro).  SMS-alerts, over bijvoorbeeld het saldo op een rekening of bij- en afschrijvingen, worden kosteloos.

Geen opmerkingen:

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.

Mogelijk gemaakt door Blogger.