Ads Top

Achmea wil Slowakije op z’n kop zetten

Achmea is ook actief over de grens met bedrijven in Ierland, Slowakije, Turkije, Griekenland, en Australië. Met innovatieve, digitale proposities wil Achmea internationaal groeien in bestaande markten en nieuwe markten creëren. Ryan Florijn, CFO bij de Slowaakse verzekeraar Union, verttelt over zijn werk.

'Mensen sluiten bij ons gelukkig nog steeds een reisverzekering af, maar we zijn hard aan het werk om ook een aantal zaken te vernieuwen. Je moet weten dat de Slowaakse schademarkt al jaren stabiel is, met het traditionele model van agenten en tussenpersonen. Union was echter al vrij lang bezig om rechtstreeks verzekeringen aan mensen te verkopen. Daar konden we mooi op voortbouwen. We ontdekten dat de markt voor autoverzekeringen toe was aan een beetje concurrentie en besloten daar radicaal op in te spelen.'

De troefkaart is Onlia. De eerste volledig digitale verzekering in Slowakije die mensen geheel zelf kunnen afsluiten. 'Een regelrechte revolutie in dit land waar verzekeraars nog altijd vasthouden aan een enorme papierwinkel en eerst een fysieke inspectie van je auto willen doen voordat je überhaupt een verzekering kan afsluiten.'

Geen opmerkingen:

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.

Mogelijk gemaakt door Blogger.