Ads Top

ABN AMRO werft starters met escape room

ABN AMRO gaat een escape room inzetten bij de werving van nieuwe werknemers. De kamer, die de naam UNIGMA heeft, daagt jonge professionals en studenten uit om onder tijdsdruk een aantal vraagstukken op te lossen. Met behulp van camera's en sensoren wordt een persoonlijke profielschets gevormd, die starters inzicht geeft in hun talenten en helpt om zich te profileren op de arbeidsmarkt.

UNIGMA reist de komende maanden door het land.Voor pas afgestudeerde studenten is het direct na hun studie vaak niet duidelijk hoe ze zich op de arbeidsmarkt kunnen onderscheiden en welke baan bij hen past. UNIGMA helpt ze ontdekken waar hun persoonlijke kwaliteiten en talenten liggen. Tanja Kanders, Digital Communicatie Manager bij ABN AMRO: "UNIGMA is geen selectietool maar wordt ingezet om studenten op een andere manier kennis te laten maken met ABN AMRO. In tegenstelling tot wat veel studenten denken, zoeken we allerlei specialisten en niet alleen financials. We zoeken vooral naar starters met de juiste mentaliteit: ambitieus, proactief en ontwikkelingsgericht."

Deelnemers worden getest op vier onderdelen: ruimtelijk inzicht, logisch denken, zintuigen en samenwerking. De uitdagingen die de studenten in UNIGMA uitvoeren zijn gebaseerd op de gerenommeerde methodiek van de Myers-Briggs type indicator (MBTI). De challenge wordt door twee deelnemers tegelijk gespeeld in twee gespiegelde ruimtes. Via een raam kunnen ze, naast individuele vragen, ook samen vraagstukken oplossen. Ook is er een tablet aanwezig waarmee deelnemers via Facebook Live hun vrienden kunnen inschakelen voor hulp. Uiteindelijk krijgen de deelnemers met een persoonlijke scorecard inzicht in hun persoonlijkheid.

UNIGMA is bedacht door UM Studios en ontwikkeld in samenwerking met Sherlocked, de eerste partij die escape rooms in Nederland aanbood. UNIGMA is de komende maanden te vinden bij verschillende universiteiten in Nederland. Door de samenwerking met de Career Centres van die Universiteiten krijgt UNIGMA bekendheid onder de studenten. PR en social influencers Gierige Gasten, Kelvin Boerma en Teske de Schepper zijn ingezet om het initiatief onder een breed publiek onder de aandacht te brengen.

Geen opmerkingen:

Mogelijk gemaakt door Blogger.