Ads Top

1,4 miljoen nieuwe klanten voor ING

ING heeft in 2016 1,4 miljoen nieuwe particuliere klanten aangetrokken, waarmee het klantenbestand wereldwijd uitkomt op 35,8 miljoen. Van dit aantal zijn 9,7 miljoen primaire klanten, een toename van 8,1 orocent op jaarbasis.

De toevertrouwde middelen stegen netto met 28,5 miljard, of 5,6 procent, en de nettokernkredietverlening nam op jaarbasis met 34,8 miljard toe, een stijging van 6,5 procent. De financiering van duurzame projecten en van klanten die op milieugebied het beste presteren, steeg tot 34,3 miljard in 2016.

Over heel 2016 noteerde ING Bank een onderliggende nettowinst van 4.976 miljoen, 17,9 procent meer vergeleken met 2015. Deze uitstekende prestatie is gerealiseerd dankzij goede commerciële groei tegen gezonde marges en dalende risicokosten, en ondanks hogere toezichtskosten. Het onderliggend rendement op het eigen vermogen van ING Bank steeg naar 11,6 procent over 2016 van 10,8 procent over 2015.

In het vierde kwartaal bedroeg het onderliggend resultaat voor belastingen van ING Bank 1.955 miljoen, dankzij de positieve ontwikkelingen bij zowel Retail Banking als Wholesale Banking. De baten stegen in lijn met de volumegroei, zowel op jaar- als op kwartaalbasis. De lasten en de risicokosten daalden daarentegen.

Geen opmerkingen:

Mogelijk gemaakt door Blogger.